Tréningek
Retorika tréningek
A minőségi tréning ismérve, hogy egyszerre:
- Feltár, önreflexióra, elemzésre sarkall
- Tanít, mélyít, továbbképez
- Játékos, fesztelen, kreatív, interaktív
Közösségépítő, feltáró, önismereti tréningek (ETHOS)
A csapat kohéziójának, a kollégák személyiségtípusainak a megértése, akadások, nehézségek feltárása és elemzése, szervezetfejlesztési folyamatok elindítása. Olyan feladatok ezek, melyek minden szervezeti életciklusban fel-felbukkannak, gondozásuk pedig a vezetés mindenkori felelőssége. A céges kultúrát, és az ott dolgozó emberek önismeretét érintő foglalkozások esetén különösen fontos, hogy az egyéni határokat tiszteletben tartó, szakmailag felkészült, jó hangulatot teremteni képes szakemberekkel dolgozzatok együtt. A fegyelmezett multitól a laza étterem személyzetig, mesterséges intelligencia tervező mérnököktől a borászokig, a fiatal startuptól a régmúltú vállalatig sok mindent láttunk már. Ha bizalmat szavaztok nekünk, mindent megteszünk, hogy biztonságos környezetben nyissuk fel a kollégákat és állítsuk a megfelelő fejlődési irányba a csapatot.
Storytelling, prezentációtechnikai, metakommunikációs tréningek (PATHOS)
Ha a kollégáid a nyilvánosság, közönség előtt kell, hogy szerepeljenek, fontos, hogy tabuk nélkül fejlesszék magukat az érzelmekre hangolásban.
Ügyfélnek, befektetőnek tartott prezentáció, demo, év végi rendezvényen vagy heti riporton megtartott beszéd. Összeráncolt szemöldök, megtartott szemkontaktus, megfelelő öltözködés, igényes prezi elemek. Testtartás, színhasználat, hanghordozás, igeidők váltogatása. A “kenyeret és cirkuszt a népnek” kommunikációs aspektusból azt jelenti, hogy egy szinten túl alapelvárás nem csak a precíz, pontos tálalás, hanem a hatásos egyediség is. (?)
Együttműködési, asszertív kommunikációs tréningek (LOGOS)
Hogyan adjak visszajelzést a kollégáimnak? Mit kezdjek az esetlegesen kialakult konfliktusokkal? Milyen a jó vitakultúra a cégen belül? Mit tehetünk azért, hogy ne játszmázások, passzív-agresszív indulatáttételek határozzák meg a benti légkört, hanem a tudatos kommunikáció előremutatása? Ha bennetek is gyakran merül fel ez a kérdés, és szeretnétek javítani a belső kommunikációs aktusokon, akkor a LOGOS tréningünket nektek találták ki.
A fenti elemek legjobb esetben külön tréning napot kapnak, kérés esetén pedig vegyíthetőek is. A Metorika megközelítés alapjaként fontos, hogy ETHOS elem nélkül ne, vagy csak óvatosan vágjunk bele egyéb fejlesztési folyamatokba, kerülve az üres, dobozos, panelszerű betanulásokat, ami rutinos, mégis lelketlen kommunikátorokat képez.
Együttműködésünk az igény felméréstől, az egyedi agenda kialakításon, tréning megtartáson át egészen a follow-up javaslattételig tart, magyarul vagy angolul. Budapesten, vidéken, vagy akár külföldön.
Együttműködési példák:
Az Apple Magyarország értékesítési csapatának, illetve az Autsoft senior programozóinak és PM-jeinek havi felosztásban tartunk tematikus tréningeket. Egyik hónapban motivációelméleten keresztüli önismeret és értékesítési stratégia fejlesztést folytatunk (ETHOS), másikban pedig már egyéni kompetenciákat erősítünk. (LOGOS, PATHOS)
A Rókusfalvy Birtok esetében 2 napos, “ottalvós”, csapatépítővel egybekötött ETHOS–LOGOS tréninget tartunk, ahol első nap feltárás, fejlődésiirány-kijelölés, szervezetikultúra-elemzés zajlik, második nap pedig a kollégák egymásnak visszajelzéseket adnak és énüzenetekkel vállalják fel magukat.
A Graphisoftnál 1 napos PATHOS tréning keretein belül készítjük fel a belsős műsorvezetőket a saját rendezvényük moderálására, az Unilever 80 fős elvonulásán pedig ETHOS tematikában tartunk önismereti foglalkozást.