Szakmai előadások
Szakmai előadások X Szűcs Gergely
kommunikáció - motiváció - önismeret - énmárka - vezetésfejlesztés
Előadói motiváció
Prezentációk szervezése során nagy kockázatot vállalnak a szervezők. Az unalmas iskolai és konferenciai élmények után a kollégák gyakran érzik úgy, hogy visszaélnek az idejükkel a frontális kommunikációs helyzetekben.
Egyetemi oktatóként, TEDx speakerként, Sziget Nagyszínpad hergelőként, ringspeakerként, riporterként. műsorvezetőként és vezetőfejlesztőként is volt szerencsém bizonyítani az évek során, így a kommunikációval kapcsolatos előadásaimon érzi a közönség a valódi szakmai elhivatottságot és dinamikát.
Ha szimpatikus a szakmai kiindulópontom, kérj bátran ajánlatot. Ha több információra van szükséged, görgess tovább!
Előadói attitűd
A kapcsolódást úgy teremtem meg az egybegyűltekkel, hogy az előadói, műsorvezetői attitűd helyett trénerként készülök az előadásra, a közönség tagjaira pedig csoporttagként tekintek.
Így nem csak az előadás íve, de a csoportdinamika megtartása is feladatommá válik. A feladatom egyszerű: minden résztvevő, néző, szervező, hangosító és támogató beleéléssel kövesse a pontjaimat.
Ennek köszönhetően egy Metorika előadás:
- Önreflektív
Miközben a retorika aspektusait, vagy a vezetői énmárka építésének részleteit mutatom be, visszautalok saját működésemre és az előadás vonatkozó részleteire, hogy a közönség ne csak saját magát, hanem engem is bátran elemezzen.
- Ironikus
Függetlenül attól, milyen komoly, tekintélyes, vagy épp laza a közönség, a tónus minden esetben könnyed, így a csoport nyitottabbá válik a legmélyebb témák iránt, és gyakoribbá válnak a kérdések is.
- Interdiszciplináris
Ha már irónia, érzem én is annak az ellentmondását, hogy az előadásaim lazaságának kiemelése után az interdiszciplináris megközelítés a másik, amin keresztül ajánlani szeretném magam. Mégis fontosnak tartom kiemelni, hogy milyen sok terület kereszteződésében állva hozom kérdéseimet, következtetéseimet. Filozófia, pszichológia, kommunikációelmélet, coaching és megannyi más szakterület találkozása adja a Metorika előadások lényegét.
- Inspiráló és fejlesztő
A lendületes attitűd és történetmesélés felkelti az érdeklődést és kinyitja a csapatot (PATHOS), azonban legalább ennyire nélkülözhetetlen a valódi tudás átadása, a megközelítések és modellek bemutatása vagy azok esetleges megkérdőjelezése.
Előadói témák
A soft-skill-, önismeret-, és kommunikációfejlesztés talán soha nem volt ennyire aktuális vállalati, céges környezetben.
A társadalmi változások folyamatosan gyűrűznek be a munkahelyekre, így témáim nem csak az egyén, de a szervezet fejlesztésének szempontjából is lényegesek:
- Mi motivál engem és a csapatomat?
Motivációelméletek és személyiségtípusok:
Hogyan ismerhetem meg jobban saját és kollégáim mozgatórugóit? Mit tehetek azért, hogy az önfejlesztés, és a másokkal való együttműködés kényelmesebb legyen?
- Hogyan győzzem meg a közönségemet 2023-ban?
Retorika alapjai:
Életünk megannyi területe szól az önérvényesülésről, vagyis másik meggyőzéséről, amihez különböző kommunikációs eszközök szükségesek. Hogyan kell bejutni érzelmileg, logikailag másokhoz és mi köze van ennek a reputációhoz?
- Énmárka-anatómia
Hitelesség és reputáció:
Arisztotelésztől Simon Sinek-ig minden előttünk járó óriás egyetért abban, hogy a vezetők és kollégák hitelessége alapjaiban határozza meg hatékonyságukat. De mégis, mi az a hitelesség, hogyan mérhető és fejleszthető?
- Dominancia, nárcisz, emberi játszmák
Hogyan befolyásolja a szakmai életünket a dominanciaigényünk? Miért nehezen elfogadott a párbeszéd akkor, amikor az ember egója a kérdés, és mit tehetünk ennek feltárása érdekében?